akim@myspace

PEMBERITAHUAN

akimfans yg nak minta letak blog-link kat sini, sila bagi kat kotak komen entri 'terima kasih' di bawah!..satu lagi, kpd suma yg chatting kat chatbox/chatango, SILA JANGAN GADUH2 atau PROVOKASI yg bukan2! peace all! muahhh!

Monday, May 11, 2009

Afundi Akim sebagai Juara AF7!

Tugasan Konsert Akhir AF7

BENCINTA (Faizal Tahir)

benarkanku tuk berbicara
bicara terus ke hatimu..hatimu
hati yang penuh rasa ragu
jangan terus pergi tanpa mendengar ku
begitu mudah untuk kau terus berlalu nanti dulu
berikanlah waktu untuk aku untuk kamu

ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu, benci padamu, cinta padamu

ke tepi lihat ku berlalu
pasti itu yang terbaik untuk ku
tiada lagi mahu ku tahu
tentang hidup kamu tentang mati kamu
aku tahu engkau tahu apa yang mataku tahu
apa yang kau tunggu mahu aku buka pintu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku aku cinta padamu
benci padamu cinta padamu

sakitnya aku membenci kamu
sakit lagi mencintaimu
dan aku pergi tapi kembali
benci aku mencintai dirimu
ku benci kamu
aku cinta kamu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu
sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku
aku cinta padamu
benci padamu
padamu

ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci
padamu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
dengar kata ku
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci


***

Melihatkan % Afundi Akim di konsert ke-9 yang lalu...

Kedudukan pelajar sebelum undian ditutup:
PELAJAR dan PERATUSAN (%)

YAZID – 32
HAFIZ – 28
ISMA - 25
AKIM – 16

Kedudukan pelajar selepas undian ditutup:
PELAJAR dan PERATUSAN (%)

HAFIZ – 34
AKIM – 25
YAZID – 22
ISMA - 18

... kedudukan & peratusan Akim naik dengan mendadak! Wah! Jadi amatlah tidak mustahil untuk menjadikan Akim sebagai Juara AF musim ke-7!
Saya sudah buat pilihan. Saya mahu kedudukan di bawah untuk Konsert Akhir AF7, Sabtu ini.

Juara : Akim
Naib Juara : Hafiz
Tempat Ketiga : Aril
Tempat Keempat : Yazid
Tempat Kelima : Isma

** dipetik dari blog SultanMuzaffar

Akim antara pelajar yang paling banyak menunjukkan transformasi dari minggu ke minggu. Tak dinafikan semakin ramai yang mula menyedari bakat Akim yang sebenarnya. Maka seharusnya dia sangat layak bergelar Juara.


Kredit: SultanMuzaffar


10 poin Ajami Hashim siapa Juara AF7?

5. AKIM ~ Berdasarkan graf persembahan minggu ke minggu, dia adalah satu-satunya pelajar yang menunjukkan peningkatan dari satu tahap ke satu tahap yang lebih tinggi! Prestasi Akim seperti Mila AF5 dulu. Dia adalah contoh artis baru yang mempraktikkan untuk peningkatan kualiti suara dan personaliti dari setiap ilmu yang diberikan oleh tenaga pengajar AF7. Tidak mustahil bahawa di malam Konsert Akhir AF7 nanti, Akim akan membuktikan suatu persembahan yang di luar jangkaan seterusnya mencuri perhatian penonton untuk afundi pukal sebanyak mungkin supaya AKIM jadi Juara AF7! Itu yang saya tunggu dan lihat! (baca: saya ialah salah seorang peng-afundi pukal untuk Akim! ahahaha!)


6. AKIM ~ Memandangkan AF bukan sahaja di-afundi berdasarkan persembahan nyanyian hebat dan vokal yang mantap tetapi faktor kegemaran popular majoriti penonton rancangan tv AF7 itu sendiri iaitu golongan remaja perempuan, maka saya juga tidak hairan seandainya dia akan mendapat afundi paling banyak kerana penyokong kuat Akim akan berhabis-habisan berlipat kali ganda di Konsert Akhir AF7 nanti! Maka AKIM ialah Juara AF7!

9. Pilihan turutan carta peribadi saya secara realistik:

JUARA: HAFIZ
NAIB JUARA: AKIM
KE-TIGA: ISMA

10. Pilihan turutan carta peribadi saya secara bias:

JUARA: AKIM
NAIB JUARA: HAFIZ
KE-TIGA: ARIL
** dipetik dari blog ajamihashim


Tapi di minggu final ni kita tak boleh buat undian last minute seperti 9 minggu sebelum ini, kerana peminat-peminat pelajar lain, sedang habis-habisan mengundi pelajar kegemaran mereka untuk menjadi Juara.

Kerana pada kebiasaannya, undian di minggu final sangat lah pack dan berkemunkinan besar susah nak masuk pada malam finale nanti. Jadi kita haruslah pulun Afundi pukal Akim bermula dari sekarang.

Ayuh Gafimmers semua! Kita mulakan gerak-gempur undian kita!

No comments: